Algemeen
Social media heeft een steeds grotere impact op organisaties. Het heeft de manier waarop producten en diensten gezocht, gekozen en gekocht en geëvalueerd worden veranderd. Social media uitingen kunnen grote impact hebben op organisaties, zowel positief als negatief. Daarom is het van groot belang voor organisaties om een effectieve social media strategie te implementeren. Deze praktijkgerichte opleiding biedt handvatten om meer inzicht te krijgen in communicatie en social media. Onderwerpen als werken met de media, kranten en tijdschriften, mediaplanning, communicatiebeleid en effectieve communicatieplanning komen hierbij aan bod. Naast de theorie oefen je ook met opdrachten om het geleerde direct toe te passen in de eigen praktijk.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere medewerker, adviseur, consulent en ondernemer die op zoek is naar verbreding en verdieping van communicatie en social media.
Voorbereiding
De opleiding HBO Communicatie en Social Media bestaat uit totaal 16 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Onderwerpen en leerdoelen
Onderwerpen
De opleiding HBO Communicatie en Social Media bestaat uit 2 modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Tijdens de opleiding komen onderstaande onderwerpen aan bod:
Module HBO Communicatie in de Media
De basis van communicatie in de media
Mediastructuren
Werken met de media
Kranten en tijdschriften
TV en radio
Social media
Mediaplanning
Kosten- en batenanalyse
Module HBO Communicatieplanning
De basis van communicatieplanning
Communicatiebeleid
Management en communicatie
De communicatie-infrastructuur
Effectieve communicatieplanning
De methodologie en communicatie
Communicatieonderzoek
Workshop: Communicatie in de praktijk
Leerdoelen
Na afloop van de opleiding HBO Communicatie en Social Media:
heb je inzicht in communicatie in de media
ben je in staat om social media in te zetten
weet je hoe je een effectieve communicatieplanning opstelt
ben je in staat om een mediaplanning te maken
heb je inzicht in een kosten- en batenanalyse
kun je werken met communicatiebeleid
weet je hoe je werkt met mediastructuren
ben je in staat om communicatiebeleid op te stellen
Diploma
HBO Communicatie en Social Media
Tijdens de opleiding HBO Communicatie en Social Media schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case© .
Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case© kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht.
Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële Holland Opleidingen Groep diploma digitaal:
Lesdata en locatie
Duur
6 maanden
Kostenspecificatie
De kosten voor de HBO Communicatie en Social Media bedragen
€ 3.195,00
all-in, excl. 21% BTW Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
BTW
Vrijstelling van BTW is mogelijk voor organisaties die geen BTW kunnen terugvorderen. In dat geval wordt er een toeslag van 10% berekend over de exclusief BTW prijs.
Subsidies en fiscale kortingen
Scholing wordt door de overheid gestimuleerd. Werkgevers komen bijvoorbeeld in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in de studiekosten. Betaal je de opleiding zelf? Dan kunnen de kosten voor jouw opleiding aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting. Door gebruik te maken van deze regelingen, is het volgen van een opleiding ook financieel aantrekkelijk.
Niveau
HBO