Algemeen
Wil jij je kennis en inzicht ontwikkelen in de vakgebieden Marketing en Sales? Deze opleiding biedt handvatten om jezelf te ontwikkelen in beide vakgebieden. Deze halfjarige opleiding leert je over sales- en accountmanagement, laat zien hoe je marktverkenning en marktsegmentatie toepast en uitvoert én je behandelt theorie omtrent verkoopprocessen en relatie en salesmanagement. Ook komen vaktermen als accountmanagement en het beïnvloeden van koopgedrag aan bod. Naast de theorie wordt er ook veel aandacht besteed aan praktijkopdrachten, gericht op jouw organisatie en specifieke situatie. Na het volgen van deze opleiding ben je een waardevolle toevoeging voor een marketing- en sales gerichte organisatie en afdeling.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en salesmanagers en -medewerkers die zich verder willen ontwikkelen in deze vakgebieden. Heb je vanuit een andere rol te maken met Marketing of Sales en wil jij je hier in verdiepen? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
De opleiding HBO Marketing en Sales bestaat uit totaal 16 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Onderwerpen en leerdoelen
Onderwerpen
De opleiding HBO Marketing en Sales bestaat uit 2 modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Tijdens de opleiding komen onderstaande onderwerpen aan bod:
Module HBO Sales- en Accountmanagement
De basis van sales- en accountmanagement
Accountmanagement in de praktijk
Verkooporganisatie
Verkoopprocessen
Afnemersgroepen segmenteren
Relatiemanagement
Salesmanagement
Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken
Module HBO Marketingmanagement
De basis van marketingmanagement
De omgeving van marketing
Marktverkenning
Beinvloeden van het koopgedrag
Segmenteren van de markt
Toepassen van de marketingmix
Ontwikkelen marketingconcept
Opstellen van een marketingplan in de praktijk
Leerdoelen
Na afloop van de opleiding HBO Marketing en Sales:
heb je inzicht in sales- en accountmanagement
ben je in staat om de relatiemanagement toe te passen
weet je hoe je verkooptechnieken kunt toepassen
ben je in staat om marktverkenning toe te passen
heb je inzicht in verkoop- en gesprekstechnieken
kun je de marketingmix toepassen
weet je hoe je afnemersgroepen kunt segmenteren
ben je in staat om een verkooporganisatie op te zetten
Diploma
HBO Marketing en Sales
Tijdens de opleiding HBO Marketing en Sales schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case© .
Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case© kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht.
Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële Holland Opleidingen Groep diploma digitaal:
Lesdata en locatie
Duur
6 maanden
Kostenspecificatie
De kosten voor de HBO Marketing en Sales bedragen
€ 3.195,00
all-in, excl. 21% BTW Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
BTW
Vrijstelling van BTW is mogelijk voor organisaties die geen BTW kunnen terugvorderen. In dat geval wordt er een toeslag van 10% berekend over de exclusief BTW prijs.
Subsidies en fiscale kortingen
Scholing wordt door de overheid gestimuleerd. Werkgevers komen bijvoorbeeld in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in de studiekosten. Betaal je de opleiding zelf? Dan kunnen de kosten voor jouw opleiding aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting. Door gebruik te maken van deze regelingen, is het volgen van een opleiding ook financieel aantrekkelijk.
Niveau
HBO