Algemeen
Als marketingmanager ben je verantwoordelijk voor de marketing gerelateerde uitingen van jouw organisatie. Bij de afdeling Marketing zijn er vaak nieuwe ontwikkelingen waar je graag op in wilt spelen. Wil jij inhoudelijk meer leren over het vakgebied marketing, wil je op de hoogte zijn van de nieuwste marketing ontwikkelingen en wil je jouw rol als manager ook optimaliseren? Dan is deze opleiding geschikt voor jou. Tijdens deze praktijkgerichte opleiding komen termen als de marketingmix, analyseren van consumentengedrag en toepassen van diverse presentatietechnieken aan bod. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© en het oefenen van diverse praktijkoefeningen, pas je de theorie direct toe op de eigen praktijk.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor marketingmanagers, teamleiders en marketingmedewerkers. Wil jij vanuit een andere rol meer weten over marketingmanagement? Dan is deze opleiding ook geschikt voor jou.
Voorbereiding
De opleiding MHBO Marketingmanagement bestaat uit totaal 16 studiebijeenkomsten. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je 2 studiebijeenkomsten per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studiebijeenkomst per keer voor. Iedere studiebijeenkomst vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.
Onderwerpen en leerdoelen
Onderwerpen
De opleiding MHBO Marketingmangement bestaat uit 2 modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.
Tijdens de opleiding komen onderstaande onderwerpen aan bod:
Module MHBO Analyseren van de Markt
De basis van marktanalyse
Visie, missie en strategie
Interne- en externe analyse
Workshop 1: Maken van een SWOT
Workshop 2: Opstellen eigen marketingplan
Commerciële berekeningen
Workshop 3: Reclame- en promotieplan
Presentatietechnieken
Module MHBO Basiskennis van Marketing
De basis van marketing
Marketingmix
Consumentengedrag
Product- en prijsbeleid
Promotie
Marktonderzoek
Concurrentieanalyse
Marktontwikkelingen
Leerdoelen
Na afloop van de opleiding MHBO Marketingmanagement:
heb je inzicht in marketingmanagement
ben je in staat om de marketingmix toe te passen
weet je hoe je presentatietechnieken toe kunt passen
ben je in staat om een SWOT op te stellen
heb je inzicht in het opstellen van een marketingplan
kun je het consumentengedrag analyseren
weet je hoe je promotie toe kunt passen
ben je in staat om een concurrentieanalyse te maken
Diploma
MHBO Marketingmanagement
Tijdens de opleiding MHBO Marketingmanagement schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case© .
Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case© kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht.
Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële Holland Opleidingen Groep diploma digitaal:
Lesdata en locatie
Duur
6 maanden
Kostenspecificatie
De kosten voor de MHBO Marketingmanagement bedragen
€ 3.195,00
all-in, excl. 21% BTW Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.
BTW
Vrijstelling van BTW is mogelijk voor organisaties die geen BTW kunnen terugvorderen. In dat geval wordt er een toeslag van 10% berekend over de exclusief BTW prijs.
Subsidies en fiscale kortingen
Scholing wordt door de overheid gestimuleerd. Werkgevers komen bijvoorbeeld in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in de studiekosten. Betaal je de opleiding zelf? Dan kunnen de kosten voor jouw opleiding aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting. Door gebruik te maken van deze regelingen, is het volgen van een opleiding ook financieel aantrekkelijk.
Niveau
MHBO