Algemeen
Bij marktonderzoek wordt informatie verzameld over de huidige markt. Op basis daarvan kan een organisatie vraag en aanbod eventueel aanpassen. Er kan zo een beeld gevormd worden van de verschillen en overeenkomsten met soortgelijke organisaties in bijvoorbeeld prijs en product. De informatie uit marktonderzoek kan ingezet worden om verschillende problemen te verhelpen. Je leert de basistheorie van marktonderzoek kennen en leert hoe je dit in de basis uit kunt voeren. Gedurende de workshop ben je ook zelf actief met een marktonderzoek door het inbrengen van eigen (werk)situaties. De workshop start met een korte uitleg over de theorie waarna de theorie toegepast gaat worden in diverse praktijksituaties. Na afloop van deze workshop beschik jij over basiskennis van marktonderzoek.
Doelgroep
Deze workshop is ontwikkeld voor iedereen die de basis van marktonderzoek wil beheersen.
Voorbereiding
Het is raadzaam om je vooraf in het onderwerp te verdiepen, zodat je tijdens workshop de tijd optimaal kunt benutten om beschikbare theorie en je eigen praktijkvoorbeelden te kunnen opnemen. Ook is het belangrijk vooraf je persoonlijke leerdoelen te bepalen zodat je deze mee kunt nemen naar de workshop.
Suggestie voor vervolgopleiding:
De Workshop Marktonderzoek biedt een uitstekende basis voor onderstaande vervolgopleidingen:
Basisopleiding Marketing
MBO Marketingmanagement
HBO Marketing en Productmanagement (1 jaar)
Onderwerpen
Onderwerpen
Gedurende deze workshop worden onderstaande onderwerpen behandeld aan de hand van eigen praktijksituaties:
Achtergronden van marktonderzoek
Marktanalyse opzetten
Analyse onderzoeksresultaten
Rapportage van het onderzoeksresultaat
Bij een workshop staat leren door doen centraal, de belangrijkste onderwerpen zullen tijdens de workshop worden behandeld. Een workshop laat jou kennis maken met de aangegeven onderwerpen en dient als opstap voor verdere verdieping tijdens een opleiding.
Certificaat
Workshop Marktonderzoek
Na actieve deelname aan deze workshop, ontvang je het officiële Holland Opleidingen Groep certificaat digitaal.
Lesdata en locatie
Duur
1 dag
Kostenspecificatie
De kosten voor de Workshop Marktonderzoek bedragen
€ 495,00
all-in, excl. 21% BTW Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief.
Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze workshop.
BTW
Vrijstelling van BTW is mogelijk voor organisaties die geen BTW kunnen terugvorderen. In dat geval wordt er een toeslag van 10% berekend over de exclusief BTW prijs.
Subsidies en fiscale kortingen
Scholing wordt door de overheid gestimuleerd. Werkgevers komen bijvoorbeeld in aanmerking voor belastingvermindering als tegemoetkoming in de studiekosten. Betaal je de opleiding zelf? Dan kunnen de kosten voor jouw opleiding aftrekbaar zijn van de inkomstenbelasting. Door gebruik te maken van deze regelingen, is het volgen van een opleiding ook financieel aantrekkelijk.
Niveau
MBO, MHBO, HBO